Діагностика безпліддя.

Лікування безпліддя у Клініці професора Стефана Хміля

Діагностика пари з проблемою безпліддя починається з повного анамнезу, при якому особлива увага приділяється перенесеним захворюванням інфекційного характеру (хламідіоз, гонорея, мікоплазмоз та інші), способу життя, системним захворюванням і хірургічних операцій, які могли викликати труднощі при зачатті.

Для з’ясування причини безпліддя необхідно залучати до дослідження як чоловіка так і жінку.

Cучасні підходи до діагностики жіночого безпліддя, засновані на знанні фундаментальних основ репродуктивної системи жінки, що припускають зниження репродуктивного потенціалу і здатності до зачаття із збільшенням віку.

До чинників, які знижують фертильність належать:

♦ Порушення менструального циклу;
♦ Трубні вагітності в анамнезі;
♦ Резекція яєчників та інші операції на органах малого тазу або черевної порожнини;
♦ Випадки, коли оваріальний резерв знаходиться у стані близькому до виснаження (після 40 років, після променевого лікування або хіміотерапії у молодих жінок та ін.)

Обстеження жінок проводиться за таким планом:

♦ Збір анамнезу щодо перенесених захворювань, регулярності менструального циклу і т.д.;
♦ Фізичний огляд для з’ясування ознак порушень розвитку статевої системи і симптомів, при яких може бути безпліддя;
♦ Діагностика гормонального фону жінки;
♦ Діагностика шийкового фактору безпліддя;
♦ Діагностика прохідності маткових труб;
♦ Діагностика маткових чинників безпліддя.

Ехосальпінгографія  – це високоінформативний та атравматичний метод, який застосовують для оцінки прохідності маткових труб. Суть цього методу полягає в тому, що в порожнину матки за допомогою спеціального катетра вводиться контрастна речовина і під ультразвуковим контролем спостерігається рух рідини по маткових трубах. Процедура проводиться амбулаторно і не потребує госпіталізації. Якщо рідина не проходить через маткові труби та не потрапляє в  позаматковий простір, діагностують непрохідність маткових труб.

Гістероскопія  – ендоскопічний метод, що дозволяє візуально оцінити порожнину матки. Даний метод дає можливість з високим ступенем точності вивчити стан слизової тіла матки, гирл маткових труб, виявити в порожнині матки патологічні утворення: підслизові міоми, поліпи ендометрія, ракові пухлини слизової, фрагменти хоріона або плода після штучного або самовільного переривання вагітності, тканини плаценти, оцінити рельєф і діагностувати вади розвитку, підслизові вогнища ендометріозу. Під час проведення гістероскопії проводиться біопсія – забір шматочка тканини внутрішньої оболонки матки для дослідження під мікроскопом (гістологічне дослідження).

При обстеженні чоловіків  перш за все необхідно зробити спермограму. Аналіз сперми дозволяє лікарям діагностувати клітинний склад сперматозоїдів, їх рухливість, морфологію і кількість. При цьому встановлюються наступні порушення:

♦  Малий об’єм еякуляту (олігоспермія).
♦  Мала кількість сперматозоїдів в еякуляті (олігозооспермія).
♦  Повна відсутність сперматозоїдів (азооспермія).
♦  Низька рухова активність сперматозоїдів (астенозооспермія).
♦  Високий вміст сперматозоїдів з порушеною морфологічною структурою (тератозооспермія).

При тератозооспермії, як додатковий метод діагностики визначають ступінь ДНК-фрагментації сперматозоїдів –  виявлення сперматозоїдів із пошкодженим генетичним матеріалом. Чим більший показник ДНК-фрагментації тим нижча цілісність генетичного матеріалу в сперматозоїдах та менше шансів на вагітність.
При порушеннях в спермограмі чоловіка, виконують також лабораторні дослідження –  визначають рівень статевих гормонів, гормонів щитовидної залози та ін.
Для виключення несумісності партнерів призначається спеціальний аналіз (посткоітальний тест) та визначення антиспермальних антитіл.
Хотілось би сказати парам, перед якими постала проблема безпліддя, що не слід розчаровуватись. Варто звернутись до висококваліфікованих фахівців, які допоможуть досягти бажаного.
У нашій клініці пацієнти можуть отримати консультацію лікарів-репродуктологів, пройти комплексне обстеження для з’ясування причин безпліддя і підбір оптимальних методів лікування.
В клініці Стефана Хміля при встановленому безплідді успішно використовують метод  ЕКЗ.

Лікування безпліддя. Консультація онлайн.

Бажаєте отримати консультацію чи записатись на прийом.

Заповніть форму поряд на натисніть “Замовити дзвінок”