м. Львів, вул.Липова Алея, 13

м. Тернопіль, вул. Стадникової, 9

м. Тернопіль, вул. Шептицького, 1Б

ЗАХВОРЮВАННЯ СЕЧО-ВИДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ

Хвороби нирок досить різноманітні за своїм походженням, проявамиі наслідкамидля організму. Найбільш частими є запальні захворювання нирок, які частіше зустрічаються у жінок (пієлонефрит, гломерулонефрит). Сечокам’яна хвороба зустрічається однаково часто у представників обох статей у віці старше 40 років.

МОЖНА ВИДІЛИТИ РЯД ОСНОВНИХ ПРИЧИН, ЩО ПРИЗВОДЯТЬ ДО ТИХ ЧИ ІНШИХ ХВОРОБ:

Бактеріальна інфекція. Бактерії, потрапляючи в нирки, розмножуютьсятам, викликаючи запалення. У разі подальшого прогресування хвороби і відсутності лікування з’являються гнійники (абсцес нирки). Розвитку бактеріальної інфекції сприяє порушення відтоку сечі з нирок.

Порушення обміну речовин і хімічного складу сечі є основною причиною виникнення сечокам’яної хвороби. При цьому вмискахформуються камені, які можуть порушувати відтік сечі, травмувати слизову оболонку нирок і сечоводів. Це сприяє приєднанню вторинної бактеріальної інфекції.

Порушення кровотоку в судинах нирок. Наявність атеросклеротичних бляшок зменшує діаметр судини і призводить до недостатнього надходження крові до клітин нирок, розвивається метаболічна нефропатія. Цей процес може тривати роками без будь-яких проявів.

Інтоксикація організму. Токсини, що циркулюють у крові, викликають порушення обміну речовин в нирках, розвивається токсична нефропатія. Це зворотній процес, який проходить після припинення впливу токсинів.

Гемоліз — стан, при якому відбувається руйнування еритроцитів і вихід гемоглобіну в кров. Він осідає в клубочках нирок і порушує їхню роботу. Як результат, розвивається небезпечний стан — гостра ниркова недостатність.

Аутоімунний процес. В результаті збою в імунній системі виробляються антитіла проти клітин нирок, що призводить до розвитку запалення, як результат —  гломерулонефрит.

Порушення дозрівання нирок у внутрішньоутробному періоді призводить до формування аномалій форми (підковоподібна, роздвоєна нирка), положення (опущення нирки) або кількості (одна чи навпаки додаткова нирка). Зрощення канальців нирок з утворенням кіст називається атрезія.

Травмуючі чинники. Забій, колоті або різані рани викликають пошкодження ниркової тканини з порушенням її функції.

СИМПТОМИ ХВОРОБ НИРОК

Симптоми захворювань нирок можна умовно розділити на місцеві та загальні. До місцевих симптомівналежатьті, виникнення яких безпосередньо пов’язане з нирками: біль в попереку, може бути з одногоабо двох боків, може мати інтенсивний нападоподібний характер або бути тупим, ниючим; зменшення кількості сечі (зниження добового діурезу) або повна їївідсутністьпереважання нічного сечопуску; зміна кольору сечі, поява крові в сечі. Загальні симптоми, які можуть з’являтися при захворюваннях нирок такі: підвищення температури тіла, загальна слабкість, головний біль і ломота в суглобах — є результатом інтоксикації (попадання токсинів в кров); підвищення системного артеріального тиску вище 140 / 90 мм рт. ст. ; поява «мішків» під очима, набряк тканин обличчя після сну.

Щоб найбільш точно визначити хворобу нирок проводиться додаткова лабораторна та інструментальна діагностика, яка включає:

1. Клінічний аналіз крові — вказує на запальну природу захворювання за рахунок підвищення кількості лейкоцитів і швидкості осідання еритроцитів (ШОЕ).
2. Імунологічний аналіз крові. Підвищення титру антитіл до нирковихклубочків і поява С-реактивного білка (СРБ) є специфічними маркерами гломерулонефриту.
3. Клінічний аналіз сечі —  це універсальний аналіз, який допомагає діагностувати захворювання нирок. Визначається білок у сечі, її питомагустина.Під мікроскопом визначається кількість лейкоцитів і еритроцитів . Для бактеріального запалення нирок характерна поява бактерій в сечі. Формування каменів у нирках проявляється наявністю в осаді кристалів солей.
4. Ультразвукове дослідження (УЗД) нирок— інструментальний метод діагностики, що дозволяє побачити зміну форми і положення нирок (аномалії розвитку), наявність каменів при сечокам’яній хворобі і наявність пухлин, кіст.

Тільки на основі результатів досліджень і симптомів захворювання лікар може зробити остаточний висновок. В нашому медичному закладі Ви маєте змогу обстежитись за допомогою апарату ультразвукової діагностики, пройти лабораторні тести, отримати кваліфіковану допомогу лікаря-терапевта та лікаря-уролога.